ایران، سرزمین چهار فصل و یکی از خوش آب و هواترین و جذاب‌ترین مناطق برای گردش و سفر است. از همین رو تمامی دست‌اندرکاران صنعت گردشگری بر این باورند که مناطق گردشگری ایران ظرفیت بسیار بالایی برای پذیرش گردشگر و تبدیل شدن به قطب‌ گردشگری منطقه را دارد.
پر واضح است که در فرآیند جذب گردشگر، منطقه‌ای که بیشترین سرمایه گذاری را انجام دهد و از رسانه های مختلف و شیوه‌های گوناگون در جذب گردشگر بکوشد، بیشترین سود ممکن را برداشت کرده و در طولانی مدت جایگاه خود را در بین مناطق گردشگری ایران تثبیت می کند. از دیگر سو مناطق گردشگری زیادی آماده پذیرایی از مسافران در تمامی فصول سال هستند، اما در اکثر موارد ظرفیت آنها تکمیل نمی شود و این بدان معناست که هزینه های آنها تامین نمی شود، اما راهکار سازمانها در برخورد با این تهدید بسیار اثرگذار است.
تبلیغات و اطلاع‌رسانی در خصوص منطقه گردشگری می‌تواند به شیوه‌های مختلفی مانند تبلیغات تلوزیونی، رادیویی، معرفی در مجلات و روزنامه‌ها و تبلیغات محیطی صورت گیرد، تبلیغات در فضای مجازی و استفاده از امکانات جدیدتر مانند پیامک، وب و اپلیکیشن نیز به دلیل استفاده روز افزون افراد از تلفن همراه و بازخورد بالایی که تبلیغات بر روی تلفن همراه دارد، از جذابیت بالایی برخوردار است.
نوشته شده توسط: بخش توسعه کسب و کار شرکت اینوتک

1+