شرایط فروش کالا در بازار امروز تغییرات زیادی با گذشته دارد، تورم، تغییر قدرت خرید، تغییرات سبک زندگی و سبد کالای خریداران، تبلیغات گسترده برندها و واردات بی رویه و تمایل افراد به خرید کالاهای خارجی همگی از جمله چالش هایی هستند که در بازار امروز ایران بر سر راه تولیدکنندگان کالا با انواع طیف مشتریان قرار دارند. با نگاهی به شرایط مشابه در طول تاریخ در کشورهای مختلف، تجربه نشان می دهد کسب و کاری موفق است که با خلاقیت و استفاده از شیوه های نوین بر روی برندسازی و در نتیجه وفادارسازی مشتریان و فروش هرچه بیشتر به عنوان نتیجه پایانی تمرکز کند.
در دنیای امروز که تنوع محصولات و خدمات بسیار زیاد است و بهسختی میتوان کاربر یا مشتری را راضی نگه داشت، استفاده از بازیسازی راهحل بسیار خوبی بهنظر میرسد. ارائهی امتیازهای تشویقی به کاربران و تحریک آنها به جمعآوری این امتیازها، میتواند کاری کند تا آنها باز هم از محصولات یا خدمات استفاده کنند. هرچه مدت زمان وفاداری کاربران به محصولات و خدمات یک کسب و کار طولانیتر شود، آن کسبوکار دوام بیشتری خواهد داشت. بنابراین میتوان بازیسازی را به عنوان برنامهای برای وفاداری کاربران یا مشتریان نسبت به محصولات یا خدمات (یا یک برند) در نظر گرفت.
نوشته شده توسط: بخش توسعه کسب و کار شرکت اینوتک